.

Härliga lördag

Spenderade kvällen natten och dagen idag hos Sandra. Snackade skit och drack vin fram till halv fyra, var djupt nere i Youtube-träsket och garvade så vi grät åt roliga katt-klipp.
Raj, raje raj raj raj raj raj... Minst sagt ;)
Körde småshettisar en lång tur i det härliga vädret idag och hemma igen bjöd gubben hennes på mat, Mc Donalds.
Förvånande, eh?
Kycklingsalladen slank ner rätt bra ändå.
I och med att silverpilen fortfarande är på spa så skjutsade Sandra hem mig och passade då på att hälsa på alla kattungar, förälskade sig i den röda långhåriga, hälsade på tjock-Mazetti och kikade på Dakars bakfot och konstaterade, som jag också kom fram till, att han har/börjar få lite mugg. Suck. Men med rengöring och salva ska det försvinna fort hoppas jag. Han är inte halt, öm eller svullen eller nåt så det är inget stort än.
Imorgon kommer Ellen ut och fotar mig och Dakar. Planerar att hoppa lite på banan. Ska bli kul att äntligen få lite ridbilder och framförallt hoppbilder på oss :)
Nu på kvällen har jag varit iväg och ridit Guardian på fältet. Han var lite stel och allmänt ovillig till arbete idag. Men han jobbade på bra en stund och blev ordentligt svett. Det sög rätt bra i den mjuka marken så behövde inte rida så länge för att han skulle bli trött. Efter att ha skrittat av honom ett bra tag gick jag tillbaka till stallet och plockade av honom alla grejer för att sedan gå en liten promenad med honom innan han fick komma ut i hagen igen :)
Alla djuren här hemma har fått allt de behöver för natten och jag tänkte inta träningsrummet för ett ordentligt styrkepass!
Bra avslut, japp! :)
Bjuder på en bild på mig och Mazetti från i höstas.
Trevlig lördag mina vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: