.

Från klarhet till klarhet

Dakar sköter sig så himla bra och har vuxit både fysiskt och psykiskt under sin sommarvila. Det är en stor skillnad att rida honom nu, han går från klarhet till klarhet varje ridpass! :)
I tisdags red vi ut själva han och jag. Jag passade på att ta ut honom på en tur mellan jobbpassen. Vi skrittade en sväng i skogen i lite vattenpölar, klättrade lite i backar och red sen en liten stund i trav och galopp på fältet innan vi lugnt skrittade hem igen. Nemas problemas!
I torsdags byggde jag upp lite småhinder, ca 50-70cm, på banan bestående av en grind på ena långsidan, en oxer på diagonalen och ett räcke på den andra långsidan. Grinden var väääldigt läskig först men efter att ha tittat på den några gånger så hoppade han plättlätt över, med god marginal ;) Oxern och räcket var det inga svårigheter med heller. Det blev inte så många språng för att inte ta ut honom helt, avslutade när det gick som bäst :)
I fredags och igår fick han vila. Det var ett sjuhelsikes regnoväder i fredags så jag satte inte näsan utanför dörren i onödan!! :O Bara när jag var ute och tog in hästarna på eftermiddagen...
Idag red jag Dakar på fältet en stund. Att rida en 3,5 åring på ett öppet fält är ju inte något man rekommenderar att göra i första taget, men med Dakar har det aldrig varit några problem. Detsamma gäller trafiken och att rida på vägen, det bryr han sig inte om alls. Men hagarna ligger ju precis vid vägen så han har ju växt upp med trafiken :)
I vilket fall, syrran var med och tog lite kort idag. Han var så sjukt fin att till och med syrran ville prova honom :P Hon har inte ridit ordentligt på ett år så balansen var det lite sisådär med, men hon gjorde ett bra jobb och red honom riktigt fint! :)
Snällare bebis får man leta länge efter! :')
Jag och prinsen.
Syrran och Dakar. :)
Dakar ER, född 2008, e. Danzas ue.Robin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: