.

December redan?

Det är inte klokt vad tiden går fort!

Börjar ni känna av julstressen?

I morgon går tåget 13,41 mot Stockholm och innan det blir det ett förmiddagspass på jobbet och sen hem och ta hand om hästarna och stallet. Jag hinner förmodligen inte rida något men tycker att det är snäppet för kallt när termometern visar -20 grader... Inte bra för hästarna heller att anstränga sig i sån kyla! Så Mazetti får lite lediga dagar i helgen. Men det gör inte så mycket för hon har jobbat på bra i veckan.
Det ska bli så skönt att komma bort ett tag och sen var det ett tag sedan jag träffade moster Agneta och Co. Så jag ser verkligen framemot helgen! :) Planerna jag och Agneta har än så länge är att åka till stallet på lördag och sen på lördags kvällen blir det Stand Up Show :P Söndagen vet vi inte riktigt vad den har att erbjuda, så jag återkommer om den :)

Jag sov hos hjärtat mitt i natt och igårkväll kikade vi på Dual Survival på Discovery Channel. Man skulle ha med sig dem gubbarna om man hade tänkt att gå vilse ;)
Jag åkte hemåt vid 11 ungefär och fixade stallet innan jag åkte in på lunch hos farmor och farfar. Det bjöds på rårakor och det var riktigt gott! Så magen var full och belåten och kroppen fick lite energi innan eftermiddagspasset på jobbet nu ikväll. Jag fick lite panik när mjölktanken strulade när vi skulle börja och vi kom inte igång förrän kvart i fyra, en timme för sent!
Jahopp, tänkte jag, och förberedde mig på att inte kunna åka hemåt förrän åtta ikväll. Men allt flöt på mycket bättre än vanligt och vi blev klara samma tid som alla andra dagar, runt halv sju. Fantastiskt med tanke på allr krångel innan!
Väl hemma fick hästarna komma in i värmen där mat, vatten och en mjuk spånbädd väntade på dem :)

Och nu sitter jag här.

Jag kikade in på mitt rum förut och bara njöt över hur bra det blev! Jag kan knappt bärga mig tills de nya möblerna är på plats och att allt ska vara klart. Men det får vänta till nästa vecka :)

Nu ska jag ner och dricka lite glögg och knapra lite pepperkakor :)

Ha det bäst!

Ciao!
Jag hittade lite fler bilder på min fina Harry från i höstas :)








Kommentarer
Postat av: sara

jättesöt katt och jättefina bilder:)

2010-12-02 @ 20:47:43
URL: http://sarabubbis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: