.

Life must go on...

Sorgen är fortfarande tung, men tiden läker alla sår...
Mina tankar går till er, familjen Busk, som jag vet har det väldigt tungt så kort tid efteråt.
Knut var en underbar ponny som berörde mångas hjärtan!
Jag är säker på att han mår hur bra som helst där han är nu.
Han väntar på oss, tills dess att vi möts igen!

<3

Unghästen kom hem igår och allt har gått jättebra! Han verkade trivas bra i sin box över natten och när han fick komma ut med de andra tog det inte lång stund innan han busade runt med Mazetti :)
Det var väldigt maffigt att se honom sväva över snön i sin underbara trav, med solens strålar på ryggen och snöflingorna virvlandes runt benen!
Fasen att jag inte har en ordentlig kamera längre, det hade blivit underbara bilder!

Vi gav honom lugnande inför resan för säkerhetsskull och för att inte bråka med honom i början. Han har aldrig åkt transport tidigare och det kändes bäst att han fick vara lite lullig första gången. I fortsättningen kommer han att få träna med att åka, utan lugnande. Han gick på direkt och stod som ett ljus hela vägen, det var inga problem att backa ut honom och ta in honom i stallet hemma heller.

Han fann sig tillrätta fort, började mumsa i sig hösilage det första han gjorde, och hade ätit upp minsta strå imorse. 

Jag och Niklas ska åka en sväng till Marieberg och handla julklappar. Dessutom vill jag in en sväng på IKEA för att inhandla lite fotoramar och annat skoj. Jag har ett gäng framkallade bilder hemma som ska upp på väggen. Jag hittade väldigt fina kort på Knut som ska upp, tillsammans med våran bronsmedalj och rosett från DM i hoppning, och lite av våra andra priser och rosetter.
Dessutom ska jag kika på en fotölj, soffbord och lite annat smått som kan tänkas passa på rummet :)

Ha det bäst!

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: