.

Mazetti (59)

Tidigare har jag gett er lite info om min 2,5-åring och nu tycker jag det är dags att visa er vem Mazetti är :)


Mazetti (59)
Sto född: 2000
Mankhöjd: 160cm

 

Far: Maistic (ex. Maestro)


Maistic vann Prix St Georges år 2000 och kom bl a 2:a i 7-årschampionatet i dressyr. Han kom 3:a i Unghäst-VM finalen i dressyr som 6-åring och såldes sedan till Schweiz 2001. Jan Brink red honom ett tag innan han såldes.

Han fick 998997=51p som 4-åring och testryttarna gav honom 9-9 på gångarterna och 7,5-8 på hoppningen.

Här är några av hans avkommor:

Kaistic f.99 fick gångartsdiplom vid 3-årstest.
Mainau f.99 plac MSVB:4 2006. Startad t o m Intermediare I 2007.
Martinique f.00 tävlades i medelsvår dressyr med vinst och placeringar 2007 i Italien av Mauro Roman.
Umbra f.01 deltog 4-årschampionatet i dressyr 2005, kom 9:a i Scandinavian Open i Falsterbo 2006, kom 8:a i Breeders Trophy 2006 och kom 9:a i Breeders Trophyfinalen 2007.

Mor: Nirvana (59)


Jag hittar tyvärr ingen bild på Nirvana och inte så mycket info heller. Ska kolla med Ingela, ägare till Nirvana och Mazettis uppfödare :)

 

Mazettis morfar är Lambert och bakom honom hittar man hingstar som Emir och Gaspari.

På Mazettis faders sida hittar man den absoluta toppstammen bland gamla dressyr och hopphingstar!

Hennes farfar är Magritte och bakom honom finns Magini, Maraton och Utrillo!

Magritte gick Grand Prix dressyr och såldes till Australien -99 där han var verksam inom både avel och tävling. Bl.a så kom han 3:a i de Australiensiska Mästerskapet samma år som han såldes.

Magritte 780


Magini 695


Maraton 600

Se film här!

(Även Magini finns med på filmen.)


Utrillo 432

Mer info om Mazettis tävlingsresultat och nuvarande nivå kommer i ett senare inlägg :)

 




Kommentarer
Postat av: Ingela

Jag ska leta lite hemma i Jul om jag hittar fina bilder på Nirvana. Det var ju inte digitala bilder på hennes tid men jag kan scanna några. Nirvana var av den "gamla" typen svenska halvblod men väldigt vacker. Hon var rolig att rida även som 18 åring busade hon och bockade hej vilt. Vad jag önskar jag kunde få uppleva en ridtur med henne igen =)

2010-12-23 @ 08:43:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: