.

Urkväder!

Fy, vilket oväder! Snorblåst och snö, blä! Jag har hellre ett par minus än att behöva gå framåtlutad för att slippa bli piskad i ansiktet av snön som yr!

Julshowen igår var fullständigt makalös!
Bra jobbat allihop!

Natten spenderades hos Niklas och när han åkte iväg till Askersund imorse for jag hemåt. Underlaget på vägarna är inte roligt! 205:an var delvis översnöad tack vare vinden som driver snön över vägen, dessutom var det snorhalt! Det kommer inte vara roligt att åka till jobbet nu i em...

Igår blev det ett intervallpass i snön för Mazetti. Älskar det!
Vi började med att skritta fram ett bra tag i snön och när hon började bli varm travade vi ett par varv på gärdet. Därefter var det dags för intervallerna.
En plan sträcka på ca 200 meter i full galopp, som avklaras på någon halv minut, det är en underbar känsla det!
Den första intervallen fick bli i lugnt tempo så att hon fick komma igång, därefter fyra intervaller i full galopp. Efter varje intervall skrittar vi tillbaka hela vägen till där varje intervall påbörjas.
Det här är riktigt bra träning det! Mazetti fick ett väldigt fint flås och hon hade mycket kvar att ge efter den fjärde ordentliga intervallen. Men i och med att det var första int.träningen för den här vintern fick det räcka för dagen.

Efter passet linimentade jag hennes ben och lindade dem med Back On Track-paddar och vanliga fleecelindor. Hon fick stå inne en stund och torka och vila innan jag släppte ut henne i hagen igen.

Idag har jag inte ridit, tyckte att hon kunde få vila efter gårdagen, plus att det blev lite tajt med tid efter att jag kom hem från Niklas. Jag har fixat stallet och fodrat hästarna med mat och vatten i hagen. Nu ska jag organisera lite i min garderob innan det är dags för jobbet :)

Ha det bäst!

Ciao!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: