.

Ännu en regnig dag

Fy vilket trist väder det har varit idag!
Regnat hela förmiddagen samtidigt som det blåst något fruktansvärt.
Riktigt ruggigt!

Jag jobbade förmiddag idag och det flöt på bra. Fick vara kvar lite längre för att göra rent amman, behållaren som alla kalvar äter fil ur, genom en slang som leder till mappar i deras boxar. Men det gjorde inget. Bestämde mig för att låta Mazetti vila idag ändå. Mest pga vädret och att jag är rätt seg och trött idag.

Så jag kom hem och pillade lite i stallet innan jag skulle iväg och äta lunch med pappa. Men innan jag skulle åka så dök farfar upp och han fick syn på mitt rum som jag ska måla och greja med. Han blev genast eld och lågor och kommer absolut att hjälpa mig. Rara lilla gubbe! :) Det värsta är att jag vet att han har haft, och fömodligen fortfarande har, ont i kroppen. Det är därför jag inte har frågat honom om hjälp tidigare. Men nu är det som det är. Det är ju ändå hans val att göra. Men det mesta kommer jag att fixa själv i alla fall. Jag får smygjobba lite medan han är borta ;)

Jag kom i alla fall iväg till pappa, dock en stund senare än tänkt, så han hade redan hunnit äta och skulle snart iväg till jobbet igen.
Stina kom hem kort efter att jag satt mig vid köksbordet och med pappa på jobbet satt vi och pratade i ett par timmar om allt som händer i mitt och hennes, ja våra familjers, liv just nu. Det var oerhört skönt att få prata av sig lite! Man behöver det ibland. Plus att Stina är väldigt bra att prata med, för hon förstår precis hur jag har det med allt.

Så nu är jag relativt nytankad med mat i magen och tömd på de flesta bekymmer, för ett tag åtminstonne ;)

Mina planer nu är att åka bort till Berqvists bygghandel och inköpa mig lite spackel, pappersrullar och annat smått och gott som behövs för att komma igång med rummet. Får se om pappa följer med som stöd :P

Därefter styr jag bettan mot Niklas. Det är dags att spruta Dakar med hans dagliga ranson pencillin och se så han lever ;) Förhoppningsvis har det inte uppstått några komplikationer, Madde har ju inte ringt än i alla fall.

Jag hade tänkt att åka till Universitetet ikväll men känner att jag inte orkar det idag. Dessutom jobbar jag heldag imorgon och vet att det är tufft, även när man inte sitter och koncentrerar sig i ett par timmar och kommer hem sent kvällen innan...
Men alla anteckningar om föreläsningarna ligger på nätet, så det är bara att kolla på dem efteråt.
Bara och bara...

I ärlighetens namn känner jag inte alls för att plugga över huvud taget. Men nu har jag anmält mig till den här kursen så då får jag gå klart den. Det är ju trots allt inte så ofta det är föreläsningar, värre hade det varit om jag valt att börja plugga på riktigt. Fast det känner jag nu att jag inte är pigg på att göra! Jag vill hellre jobba ett tag till innan jag för det första vet vad jag ska bli och vad jag vill hålla på med.
Det är ingen idé att stressa. Det är bättre att ta det lugnt och vila ifrån skolan ett tag till så man får tid på sig at fundera ut vad man vill bli när man blir stor :)

Blir jag polis en vacker dag?
Eller sysslar jag med något helt annat?

Det får framtiden utvisa :)

Ha det bäst!

Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: