.

Arbetet fortsätter...

Det är full aktivitet i rummet.
Igår målade jag i lite vitt färgspill på den bruna fondväggen, kruxet är att färgskvätten som var kvar i burken var ljusare än vad den bruna väggen är... Förmodligen hade det inte blandats ordentligt med det vita så det var vitfärg kvar i botten. Så nu är det bara att köpa en trea brunfärg till och måla skiten en gång till... Suck!
Men men, det kan ju inte vara ljusa fläckar heller.
Dörren och dörrkarmen är grundade och ska målas grå, respektive vit, idag :) Sen in och köpa färg till fondväggen och en sprayburk vitfärg till elementet. Det gick åt mer än vad jag trodde att spraya det, eller om jag använde för mycket färg...
Sen är det bara problemet med golvet kvar. Är osäker på hur jag ska göra. Det skulle behöva slipas men det är något jag inte ror på. Farfar är osäker på om han klarar av det heller, men han ska absolut inte slipa det pga hans rygg. Det har jag bestämt, oavsett vad han säger. Punkt slut. Så när jag ändå är på Bergqvist så ska jag höra vad de säger och tycker.
Men förutom golvet (och den oplanerade ommålningen av fondväggen) så börjar jag se ljuset nu och hoppas på att kunna åka till IKEA på onsdag! :)

Nu ska jag fortsätta med arbetet.
Ha det bäst!

Ciao!


Söta odågan Iris får stå för det här inläggets bild :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: