.

Börjar med inlägget, bestämmer rubrik sen...

Jag förstår inte att det alltid ska vara så svårt att komma på en rubrik till stt inlägg! :P

Men jag brukar börja med att skriva inlägget och sen hitta på en rubrik som passar. Då får man lite draghjälp av innehållet :)

Dagen idag:

Steg piggt och raskt upp ur sängen vid halv åtta!
Okej då, jag drog mig upp till sittande ställning, välte över sängkanten och kravlade mig upp till stående position.

There, I said it! ;)

Jag var rätt trött imorse, för er som inte förstod det :P
Men upp måste man, specielt när man har hästar som vill ut så fort som möjligt efter frukost.
Jag gick ut och plockade ut hästarna, som var betydligt piggare än vad jag kände mig, och sen gick jag in igen för att äta lite frukost.
~

Dagens frukost:

- Ett glas oboy (Bara för att det är så gott! ;) )
- En hård macka med leverpastej
- En tallrik Onaka-fil och Crunchy Müsli

(Förutom Oboyen så var det ju en relativt nyttig frukost)
~
Därefter mockade jag i stallet och gjorde iordning kraftfoder och hämtade vatten. Sen tog jag in Mazetti igen för en liten ridtur. Vi skrittade till Olivs gärde och trimmade lite lätt dressyr. Det blev ett pass i bara trav för hon svarade inte så pass bra på mina hjälper som jag hade önskat, så jag fokuserade på att få henne lyhörd och när hon var det i traven så tyckte jag att det räckte för idag. Vill inte stressa eller tvinga igenom något, utan tar det lite i sänder. Hon har blivit väldigt bekväm under sina fyra veckors semester så det är lite att mjuka upp och jobba på, men det är ett roligt arbete :)
Hon gick riktigt fint efter en stund. Jobbade fint i en låg form, vilken hon orkade hålla även i övergångarna till skritt/trav, skritt/halt, trav/halt.
Så jag är nöjd med henne idag! :)

Imorgon blir det en längre skogstur, men även där blir det att jobba på att hon ska bli mer lyhörd och kvickare med mina hjälper och signaler, men inte på en lika allvarlig nivå. Man måste få leka in lite kunskap också. Det tror jag är väldigt viktigt! Det ger en glad och lycklig häst om de får lite variation och får göra sånt som de tycker är roligt. Lyckas man smyga in lite träning i det de tycker är kul så tror jag att dem lär sig snabbare och bättre. Plus att de förhoppningsvis kopplar arbetet till något roligt :)

När jag var klar hemma åkte jag till Dakar och pysslade om honom, sprutade pencillin och borstade lite. Han var lite stel och dåsig, men såret såg fint ut :) Så förhoppningsvis ska det läka ordentligt.

Sen åkte jag vidare till pappa på hans jobb och pratade en stund med honom. Därefter var det jobbet som väntade.
Kom hem runt sju och tog in hästarna. Nattade dem och gick in och åt lite mat.

Sen pratade jag en stund med moster Agneta i telefon och nu pratar jag med hjärtat mitt :)
Det börjar bli dags att gå och lägga sig för det är jobb imorgonbitti som väntar.

Så det här är hur min dag har sett ut :)
Ganska fullt upp och ett himla åkande fram och tillbaka.

Får se vad morgondagen har att erbjuda :P

Ha det bäst!

Ciao!


(ursäkta sitsen och minen ;) )




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: