.

Fix och trix

Idag börjades det ordentligt med rummet.
Äntligen! :)

Jag och farfar började med att täcka golvet med papper och sen riva ner delar av tapeten.
Det märks att det var ett tag sedan det tapetserades...

Sen var det bara att hugga tag i slipklossen och börja slipa kanter och skarvar.
Ett himla slit, men ett bra och noggrant förarbete lönar sig i slutändan!

Vi hann även med att spackla stora delar av rummet innan vi gav oss för dagen. Resten av spacklingen får bli imorgon och då ska det torkade spacklet slipas slätt och fint. Förhoppningsvis behövs det inte göras om någonstans. Men man vet ju aldrig...

På fredag tänkte jag köpa vitfärg till taket och murstocken och hoppas på att kunna börja måla samma dag, om jag hinner innan eftermiddagspasset.

Jag och Stina red ut en sväng innan det mörknade. Det märks på Mazetti att hon tycker det är kul att rida ihop med andra hästar. Hon var väldigt glad och visade det med ett par fina bockserier ;) Vi hade turen med oss idag när en liten gran hade ramlat över skogsvägen. Självklart skulle det hoppas över! Ett stort språng över och ett par bocksprång efter :P Hon var väldigt glad idag med andra ord. Sen när Stina kom i full kareta och gick om gjorde inte Mazetti ledsnare, hon ville direkt ta upp jakten :P
Det var med andra ord en trevlig tur i skogen, dock lite kallt mot slutet. Det är tur att snön kommit för det blir lite ljusare på kvällarna och mjukare att rida.

Nu hade jag tänkt sätta mig med inlämningsuppgiften till Jöken innan hästarna ska få kvällsmat.

Ha det bäst!

Ciao!


Bilder från en 120-klass och en 125-klass
i Folkungabygden i somras

Kommentarer
Postat av: Brusella

Var med och tävla om ett PFIFF schabrak på min blogg ! :D http://brusella.blogg.se/2010/november/vintertavling.html#comment

2010-11-10 @ 19:49:37
URL: http://brusella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: