.

Fredag

Vad gör ni på en fredagkväll som denna?

Jag mjölkar kor ;)

Passet nu på kvällen var klart runt 19.00, eller mer exakt 19.13, och då for jag fort hemåt, tog in hästarna inför kvällen och gick in och åt lite kvällsmacka. Jag köpte lite hembakat bröd häromdan.(Fast egentligen var det pappa som betalade, känner att det är bäst att redogöra det ifall han nu läser detta...)
Puss, puss lilla pappi! ;)
Det bidde lite av varje; frallor, mörkt knalle-bröd och fruktbröd, och specielt fruktbröder, med russin i, var väldigt gott! :)

Det är något specielt med hembakat...
~
Madde-"svärmor", och Mysan tittade förbi på jobbet idag, vilket var väldigt roligt! Nu är det inte bara jag som har kolukt i porerna... ;)
Jag hoppas på att se Mysan som våran sommarjobbare i sommar och jag tror inte att det är helt osannolikt.

Niklas sov hos mig inatt och åkte iväg hemåt när jag skulle ut och rida, men han stannade i alla fall medan jag mockade ;)
Det är synd att mitt schema ser ut som det gör just nu, åtminstonne den här veckan har det varit mycket, plus att jag har jobbat så osammanhängande, för det blir så lite tid över att sova hos och träffa Niklas. Vanligtvis brukar jag jobba heldagar måndag-tisdag och sen en heldag till med någon dag ledigt emellan. Men den här veckan har jag lite ströpass varje dag, vilket gör att det är ett himla åkande fram och tillbaka, man blir trött av att gå upp tidigt nästan varje dag (går upp vid 03.00) och att man blir trött av att inte få ha lite mer ledigt mellan passen. Dessutom känns det inte så kul att sova hos Niklas om jag jobbar förmiddag när jag måste upp tidigt, och riskerar att väcka han och hela huset.

Men de kommande veckorna ser bättre ut :)

Jag försöker att hitta ett bra tillfälle till att besöka Zaxxon's kennel i Kumla! :)
Kolla in hemsidan:
http://www.zaxxon.se/start_page.htm
Jag är så himla sugen på en liten valp och undrar hur jag ska kunna orka vänta till september, om tiken blir dräktig som planerat!

Men den som väntar på något gott...
~
Jag red en skogsruna med Mazetti idag och hon var väldigt glad, men lite seg. Det blev inte någon lång runda eftersom jag skulle jobba,  men passade på att rida på grannens gärde, som jag har fått tillåtelse att rida på (om någon undrar ;) ), innan jag fortsatte hemåt. Jag har endast travat Mazetti efter igångsättningen och tyckte att det var dags att börja med galoppen igen. I tidigare travarbeten har hon varit väldigt fin i kroppen, mjuk och följsam, och haft en fin låg form. Hon var nästan lika fin i galoppen förutom att hon nyper fast i bettet i vänstra sidan. Det är väldigt irriterande och jag kommer att få jobba med det ett tag framöver. Dock är jag inte helt hundra på vilket tillvägagångssätt som är det rätta. Men jag får prova mig fram, det har funkat förut :P

Men är det någon som har ett bra tips eller en bra övning till mitt problem så får du gärna dela med dig! :)

Hon blev bättre och bättre i munnen allteftersom vi jobbade på men jag är inte helt nöjd. Fast hon blev väldigt fin i formen mot slutet och jobbade på riktigt bra!
Imorgon blir det ännu en runda i skogen, men längre den här gången, och så kanske vi får sällskap av Sara Oliv. Måste få tag på henne först ;)
På söndag tänkte jag försöka åka upp till ridhuset en sväng. Plocka fram lite bommar kanske? Det var alldeles för länge sedan!
~
Imorgon kväll är det bio som gäller igen och den här gången blir det Due Date. En komedi med Robert Downey Jr. och Zach Galifianakis.

Den hoppas jag är riktigt rolig!
Jag behöver få skratta ordentligt
Jag behöver få må bra
Jag behöver få glömma allt som varit och som fortfarande är...


Nu ska jag gå och lägga mig.
Klockan nio en fredagkväll(!?), Insane!
Men jag jobbar imorgonbitti.

Ha det bäst!

Ciao!


Visst är han söt, min tok! ;)









Kommentarer
Postat av: Pappsi

Jo han läser det mesta, tycker du skriver på ett bra och ledigt sätt

2010-11-08 @ 07:04:00
Postat av: Cissi

Haha, tack ska du ha! :)

2010-11-08 @ 12:46:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: