.

Kväll nu

Det flöt på rätt bra på jobbet ikväll. De nya kvigorna ville inte riktigt göra som jag och Maria sa åt dem att göra, plus att en gammal ko fick en knäpp och skulle absolut INTE vända upp sig och ställa sig i mjökgropen. Men allt löste sig till slut och vi kunde åka hem vid sju-tiden.

Hästarna fick en efterlängtad kvällsmat och jag lyckades hålla fingrarna borta från godiset jag köpte i helgen.

Stolt! :)

Sånt är bara tillåtet på lördagar.

Jag vill verkligen komma igång och motionera igen men hittar ingen tid för tillfället. Det är egentligen inte så svårt eller tidsödande att ta en promenad, en joggingtur eller ett pass framför träningsDVD:n. Men lathehet väger ganska tungt just nu, sötsuget med är det värsta, och dem grejerna ihop är inte den bästa kombinationen...
Att rida och hållas i stallet och på jobbet hör ju till motion. Jag rör ju i alla fall på mig då... ;) Men jag saknar det där lilla extra, den lilla extra motionen och det lilla extra styrkepasset. Men jag ska ta mig i kragen och försöka organisera mina lediga timmar till det jag verkligen vill göra. Jag menar, istället för att sitta och bara kolla runt på datorn så kan jag ju gå ut och gå, springa eller göra det där passet framför DVD:n.
Allt handlar om prioriteringar :)

Som de senaste inläggen kommer jag att avsluta det här inlägget med att jag tänker göra mig redo för sängen :P
Jobb väntar imorgonbitti.
Men jag jobbar endast förmiddag. Så min dag kommer att se ut ungefär så här:

Jobb 4.00
Hemma:
Mata hästar, mocka, rida, köpa färg, skriva den sista uppgiften till Jöken, ett pass framför träningsDVD:n, luncha hästarna, lämna in mobilen på Åhlins, åka till Niklas och tillsammans åka in till Örebro för att se premiären av Harry Potter och Dödsrelikerna Del 1! :)
Tyvärr måste jag hem igen efter bion, jobbar torsdag förmiddag, som är sista passet för veckan! På torsdag ska jag äntligen få vara kvar hos hjärtat mitt igen :)

Godnatt sötnosar.
Ha det bäst!

Ciao!


Kommentarer
Postat av: Ebba

Tjoho! Jag ska också på H P idag!:D

2010-11-17 @ 08:44:42
URL: http://absolutlej.blogg.se/
Postat av: Cissi

Den var ju så grymt bra ju!! :D kan INTE vänta till nästa år på att få se sista!!

2010-11-18 @ 16:52:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: