.

Lite sliten

Att jobba tar på krafterna.
Ska det vara så?

Jag var rätt trött när klockan ringde 03,00 imorse. Men tvungen att gå upp masade jag mig ur sängen, kom ner till köket och upptäckte att allt bröd var slut. Great... Så det blev ett glas O'boy till frukost, borsta tänderna och sen ut till Betty-Boop som tar mig till jobbet varje dag. Hon startade galant och tog mig lugnt och tryggt på vägarna :)
Det var inte roligt att svänga in på grusvägen vid Lind. Det blåste och snö hade yrt in i stora drivor över vägen. Men jag äger en liten projektil som bara plöjer genom snön, så ingen dikeskörning idag inte! Men det var lite otäckt precis innan jobbet, där det låg jättemycket snö i drivor på ena sidan av vägen. Det gick bra först, tills jag helt plötsligt inte såg något alls, bara en massa vitt! Det visade sig att snön på högersidan nådde till framlyktorna på bilen! x) Men jag gasade på och vips var jag på andra sidan och på barmark.

Det var en hel del att göra idag. Tre dygnsgamla kalvar skulle flyttas upp till de andra kalvarna i gamla lagårn och det går inte i turbofart precis... Men Sven hjälpte mig tack och lov så jag kunde åka hem vid halv tio. Det är inte roligt att vara kvar så länge på morgonen när man jobbar på eftermiddagen också, det blir inte så många lediga timmar. Det är precis att jag hinner mocka stallet och rida när jag kommer hem. Fast idag fick Mazetti vila så jag har haft lite tid på mig att vila upp mig.

Innan jobbet ska jag åka in till Granngården och fylla på med krafftfoder :)

Ha det bäst!

Ciao!


Mirja och Mazetti i somras :)

Kommentarer
Postat av: Ingela

Sommar vad man längtar....

2010-11-25 @ 13:19:39
Postat av: Cissi

Mmm, håller verkligen med!!

2010-11-25 @ 21:49:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: