.

Måleri Målera

Nu är nästan hela taket målat och snart hälften av "golv-bården" (en ca 50 cm hög bård som sitter på väggen längsmed golvet). Jag kommer aldrig ihåg vad det heter men jag hoppas att ni förstår ändå ;)

Jag fortstätter med lite om gårdagen och lördagen, det som jag inte skrev i förra inlägget. Det har varit fullt upp sedan hemkomst från jobbet så jag har tyvärr inte hunnit skriva tidigare. Smart som jag är så gör jag det när jag egentligen borde gå och lägga mig :P

Igår var det inte lika mycket folk på Ullared som det var i lördags, vilket var väldigt skönt! Jag hade inte så mycket mer att köpa så jag strosade runt med Niklas och hjälpte honom med det han skulle ha.
Men i slutändan blev det allt lite prylar med hem
...
Fast bara småprylar och lite gott att ha i bilen hem. Jag hittade ett jättesött underlägg till att ställa katternas matskålar på samt två reflexhalsband till dem. Sen var det ju också farsdag så jag köpte ett ljus och ljuslykta plus en DVD; Harjakt med Stövare, till pappa :)

Bland det roligaste som Madde råkade ut för under gårdagen, tycker i alla fall vi andra, var när en kille, som inte kunde svenska, gick fram till henne och på engelska frågade vad hon hade för klädstorlek! Madde som inte riktigt förstod vad han sa bad Mysan översätta. Hon sa att han undrade vad Madde hade för klädstorlek, för han skulle köpa en tröja till sin mamma, och han tyckte att hans mamma och Madde var väldigt lika!
Haha! x)

Bilfärden hem var hm.. väldigt trång!
Minst sagt!

Men mysigt hade vi i alla fall! :)

Vi var hemma runt fem, efter att ha stannat vi Vätterleden och ätit, och när vi hade packat över mina saker till min bil så var jag tvungen att röra mig hemåt. Jag stannade till hos pappa för att ge honom hans farsdagspresenter, stannade där en liten stund och åkte sen vidare till mamma för att packa upp alla saker. Det såg ut som en mindre butik i köket när Anna och mamma kom hem från Örebro :P Men det var välbehövliga grejer och nu behöver jag inte handla på ett bra tag!

Till Dakar köpte jag ett rött fleecetäcke, ett rött skrittäcke, röda benlindor och en röd grimma. Han kommer bli så fin! :)
Sen köpte jag ett vintertäcke att ha antingen till honom eller Mazetti. Det är nog bäst att ta ett gammalt skruttäcke till Dacke med tanke på att det säkert kommer gå i tusen bitar!
Till Mazetti köpte jag lite benlindor; både ridbandage och fleecebandage, en grimma med läderdekor, en yllefilt, en fleecefilt och ett skrittäcke i ylle.
Till mig själv blev det ett par ridbyxor, två ridjackor och en tunnare fodrad ridvästväst.
Sen blev det lite julklappar också, men det kan jag ju inte skriva här utifall de som sakerna ä ämnade till skulle läsa detta ;) Så det får bli en överaskning!

Idag jobbade jag förmiddag och var hemma vid halv tio. Då var farfar i full gång med rummet. Jag har sagt åt honom att ta det lugnt men det verkar bara gå in i ett öra och ut ur det andra!
Jag är bara rädd om min farfar, som är världens bästa farfar!
Men han har erbjudit sig och jag kan inte tvinga honom att hålla sig borta.
Men jag kan låsa dörren och gömma nyckeln ;) hehe

Som jag skrev överst i inlägget så är taket snart klart och nästa etapp är att måla murstocken, plus att måla klart "bården". Sen kom vi fram till, om jag inte minns fel, att vi skulle ta fönstret och sen börja med väggarna, eller om det var tvärtom... Jaja, en sak i taget :)

Jag var uppe till Markebäck och red i ridhuset med Mysan nu på kvällen. Mysan tog ett dressyrpass på Roxanne och det såg strålande ut! :D Själv så blev det ett markarbetspass med Mazetti och avslutningsvis ett par språng på en oxer. Hon var väldigt pigg idag men på ett bra sätt. Jag hade ett sug i bettet hela tiden och hon hoppade riktigt fint på oxern mot slutet. Det jobbiga är bara att så fort hon får ner båda bakfötterna i backen så blir hon som en kanonkula efter hindret! x) Men det blev bättre mot slutet och om jag ska vara ärlig så är det mycket bättre att hon är sån än att hon skulle bromsa. Jag satt och finred lite väl mycket i början på oxern, men skärpte till mig något mot slutet. Mazetti har fått ett härligt språng efter vilan, hon känns mycket starkare och sprången är mera samlade och hon använder mer styrka än fart. Hon hoppade riktigt fint! :D Det jag måste jobba på är min sits över hindrena! Förskräckligt! Händerna ihop, mjuka händer, knäna i kontakt med sadeln, blicken rakt fram och räta upp mig snabbare när hon är påväg ner ur språnget.
Haha, det låter ju fruktansvärt och jag förstår vilka syner ni får framför er nu.
Men det känns så illa, fast det ser inte lika illa ut. Tack och lov! ;)
Men det är ju tur att man har lite att jobba på för att bli bättre!

Nej, gott folk!
Nu ska jag gå och lägga mig :)

Ha det bäst!

Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: