.

Mariestad och Rydell & Quick ikväll!

Oj vad dåligt det har varit med uppdateringar på senaste tiden. Men jag har haft fullt upp!

Veckan i korthet:
I onsdags var jag och Niklas på bio och kollade på Harry Potter. Den var efterlängtad och så grymt bra!! :D
Jag har sovit hos Niklas från torsdagskväll och ska sova hos honom till imorgon också. Vi har kikat på två filmer:
Valhalla Rising och No country for old men.
Valhalla var urtråkig jag somnade efter en tredjedel in i filmen.
Den andra filmen var mycket bättre! :9
Igår åkte vi till Örebro, jag lämnade in min hemtenta på universitet, och sen fortsatte vi till IKEA. Jag såg ut och provade både en säng och en soffa till rummet, samt mätte bokhyllor och garderoben. Det kommer bli såå bra! :D

Innan vi åkte till Örebro var jag en sväng till ridhuset med Mazetti. Anna Sedström var där och hade plockat fram lite hinder. Perfekt! (Min veckoplanering har inte gått så bra men hoppade igår, det gjorde vi allt. Men inte dem övningar jag hade tänkt mig, fast det gick ändå ;) )
Annas häst bråkade lite och hon for av. Då bytte vi hästar en stund, jag har aldrig suttit på hennes stora älg förut, men han var jättefin! :) Han skötte sig rätt bra under mig och det beror nog på att jag inte vet att han kan bråka när si och så händer så då tänkte jag aldrig på det. Vi hoppade några språng och det är verkligen en häst med riktigt goda kvalitéer! :D Jätteskoj!
Sen bytte vi tillbaka och Mazetti förvandlades till en ponny! Det var en stor skillnad att komma från "sjuan" som är en bra bit över 170 och att sitta på lilla Mazetti på 160! :P
110 kändes mycket högre på henne ;)
Hon skötte sig strålande och hoppade finemang! :D

Ikväll är det Mariestad och Rydell & Quick som väntar!
Jag är jätteladdad!
Nu försöker jag plocka ihop det jag ska ha på mig och jag har dessutom smörjt mina stävlar som jag ska ha på mig ikväll.

Uppdatering om rummet:
Det går väldigt bra framåt med rummet och det är inte så mycket kvar nu!

  • Bröst-bården - klar
  • Taket - klart
  • Fondväggen - klar
  • Resterande väggar - klar
Väggfärgerna kunde knappt blivit bättre! :D

Det som är kvar är:
  • Fixa en bubbla på fondväggen samt fylla i med färg där det täcker lite dåligt
  • Fixa en bubbla och lite skarvar på resterande väggar samt måla dem en gång till
  • Måla fönstret
  • Ev spraymåla elementet
  • Måla dörrkarmen (vit) och dörren (i samma gråa ton som väggarna)
  • Slipa golvet
Sen är det klart! :D

Jag slänger in lite bilder på möblerna jag kommer att ha:
(Jag hittade ingen bild på sängen som fanns i butiken så den får ni se när jag äger den ;) )

(Jag tror att jag ska köpa dem här sängborden, men är inte riktigt hundra än)

(Tre såna här hyllor ska stå på golvet längs en av väggarna)

(Det finns inte plats i skorstenen annars skulle jag vilja ha en ordentlig kamin på mitt rum, men den här duger bra! :) )

Det är lite av mina planerade inköp och det bästa är att sakerna inte kostar specielt mycket. Det är sängen och soffan som är de dyraste inköpen. Men man får ta lite i taget :) Det första jag planerar att köpa är sängen, soffan och garderoben. Resten blir lite pö om pö :)

 

Jag kommer att ta en bild på rummet så fort allt är klart och jag har dessutom tagit lite bilder under arbetets gång som också kommer att läggas upp här.
Ha lite tålamod tills det är klart ;)

 

Ha det bäst!

Ciao!

Rydell & Quick: MC-dagarna, Västervik 1/8 -10!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: