.

Mobilstrul och fortfarande snö...

Jag lämnade in mobilen på lagning igår. Enda sedan jag uppdaterade abonnemanget med mobilsurf så har den dörr och startat om sig när jag har varit ute på nätet med den. Knepigt! Men nu är den ivägskickad och jag har fått låna en liten fjantmobil så länge. Det var lite konstigt, och är fortfarande, att inte ha touch längre. Men förhoppningsvis går det fort att laga den.
Jag saknar min X10!

Jag drog mig ut till stallet igår och red ut en sväng i stormen. Svinkallt och blåsigt när jag gick ut men när vi väl var klara för att rida iväg så snöade det knappt och det blåste inte mycket heller. Det var faktiskt riktigt skönt när man väl kommit igång! Det värsta är att det är halt. Det är snart dags att sko igen och då blir det ordentliga vinterdojor med brodd för Mazettis del. Men tills dess får jag försöka hålla mig i ridhuset. Fast det gick jättebra att rida igår. Den vägen jag tog var inte hal alls och det låg en decimeter snö på backen som dämpade :) Mazetti var jättepigg och glad! Det är så skönt att ha henne klippt för det är inge roligt när hon blir svett och måste stå inne och torka innan hon kan gå ut igen. Allt blir mycket enklare utan päls, det är bara att slänga på extra varma täcken både ute och inne så fryser hon inte :)

Nu ska jag ut och klippa Mysans häst och sen får jag se vad jag hinner innan jobb halv två. Jag ska åka hem och ta stallet innan, det vet jag i alla fall :)

Ha det bäst!

Caio!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: