.

Lalalala-lalalala-aa

Ett förmiddagspass blev början på den här dagen :)

Innan jag åkte hem passade jag på att tanka och jag har så stor tank i min lilla bil att bensinen i pumpen tog slut!
Seriöst så var det nog det som hände, för jag hade bara tankat i 60liter och då kom det ingen mer bensin :P (Det ryms 80liter i tanken)

Men men, det fanns ju så det räcker för ett tag i alla fall! :)

Hästarna blev väldigt glada av att få frukost när jag kom hem och de blev dessutom glada åt att det var sol när de kom ut! Mazetti stallde sig direkt i solen och somnade! :P

Vadå stallde(?), undrar ni säkert. Det heter ju ställde!
Men nej, här i Närke heter det stallde! ;)

Idag får Mazetti vila, hon var så duktig igår plus att jag snart ska iväg till jobbet igen. Men imorgon blir det ett bara ett pass på jobbet så då hinner jag :)

Så här ser upplägget ut för veckan:

Veckoschema

Måndag: Ridhuset; Markarbete (upphöjda cavaletti, tre små räcken efter varandra på långsidan (50cm) med 4 språng emellan och en liten oxer på andra långsidan)
Tisdag: Vila
Onsdag: Uteritt
Torsdag: Hemma; dressyr
Fredag: Hemma; Markarbete och hoppning (studs- och bomserier, samt hinderserier med inspiration från Anna Emanuelsson, har inte riktigt bestämt vad än :P )
Lördag: Vila
Söndag: Uteritt

Jag hade hoppats på att vara med för Anna Emanuelsson fredag-lördag men pengarna räcker inte till plus att jag ska bort i helgen. Så jag hoppar lite Anna-inspirerat hemma på förmiddagen istället :)

Något schema för Dakar har jag inte för tillfället. Men jag ska till Niklas på torsdag och i helgen så då ska jag passa på att greja lite med honom. Han börjar läka ihop efter kastreringen och kan snart flytta hem! Då blir det lättare att lägga upp planeringen :)

Nu ska jag få lite mat i magen och hålla eld i vedspisen.
Sen är det dags för nästa jobbpass med mina kor ;)

Ha det bäst!

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: