.

Awesome day

Dagen har bjudit på fantastiskt väder och fantastiskt sällskap!

Vaknade 9,30 bredvid min underbara Niklas, kröp närmare och gosade ner mig med hans arm runtommig. Snacka om mysfaktor nr 1. Efter en stund steg vi upp och styrde stegen ner mot frukostbordet. Jag slängde en snabb blick ut genom sovrumsfönstret och såg min pålle Dakar käka sitt morgonhösilage på den frostbelagda marken. Solen sken och det var strålande vackert ute!

Efter frukosten åkte vi till Rönneaffären och handlade lite. Hemma igen plockade Niklas ner lite grejer ur hans rum, som ska flyttas ner till hans nya rum i huset, medans jag pillade lite med datorn.

Sen blev de lite mer myspys ett tag innan vi gick ut och tog kort på Mysan och Linnea när de red på stubbåkern. Så himla duktiga tjejerna är, det är så roligt! :D Roxanne och Cassandra gick super :)
Det bjöds på mat när vi kom in; älgkött, klyftpotatis och broccoli. Smarrigt vill jag lova!

Både jag och Niklas kände att en promenad för att smälta maten vore välbehövlig, så vi kopplade hundarna, drog tag i kamerorna och promenerade runt Skyllberg.

Gud vad fint det är med eftermiddagssolen och alla höstlöv på backen. Det blev en hel del foton tagna, vilka kommer att komma upp här imorgon. Himlarns så skönt det är att vara ute och gå. Att man inte tar sig tid till att göra det oftare, dumt!

Jag åkte hem sen på kvällen och gjorde iordning för hästarna hemma. När jag tagit in dem såg jag att Mazetti gjort något med sitt vänstra öga. Det är helt igensvullet och irriterat och rött. Plus att det rinner hela tiden. Vet inte vad hon kan ha gjort, förhoppningsvis inget allvarligt. Det räcker med hältan hon hade för två veckor sedan... Ska i och för sig till vet. Lotten Bäckgren med henne i veckan för att följa upp hältan så hon kan kika på ögat samtidigt.

Nu ska jag krypa ner och sova. Jobbar eftermiddag imorgon och ska pilla lite mer med mitt rum, som ska målas och möbleras om, så jag behöver vara utvilad :)

Natti natti!

Ciao!



Iris (dotter) till vänster och Ella (mor) till höger


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: