.

Lost but found

En man som bor upp mot Tiveden ringde igår och sa att han hittat tomma askar och smyckesskrin i dikeskanten.
Han hade läst artikeln i tidningen och tack vare den plockat ihop det han hittat och ringde mig.
Han kom hem till oss imorse och lämnade dem.
Våra saker. Tomma förstås.

Även om teknikerna förmodligen inte kan använda dem för att hitta fingeravtryck, vet vi i alla fall vart tjuvarna tog vägen efter inbrottet. Förhoppningsvis kan man anta att det är samma gärningsmän, eller i alla fall så kan polisen dra nytta av att de åkte åt det hållet, om det skulle inträffa fler inbrott i Tiveden.

Men det som är väldigt bra för våran del är att vi nu lättare kan komma ihåg vad för smycken vi hade i askarna. Men alla askar och skrin är ännu inte återfunna, men jag tror att om vi skulle åka en sväng så skulle vi förmodligen hitta allt, eller åtminstonne en hel del till.
~
Ellen från jobbet ringde i morse och undrade ifall jag kunde ta hennes eftermiddagspass på jobbet idag. Hon hade tydligen brutit fingret igår när hon höll på med hennes får. Ouch!
Självklart så tog jag hennes pass.
Helg = OB-tillägg = mer pengar!

;)

Ciao!


Harry i sensomras.
Saknar att ha en systemkamera till hands :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: