.

One day, not very far from today

Jag har länge velat skaffa en hund. Pappa har en med det är inte samma sak som att ha en själv! Det är ett stort ansvar, det är jag väl medveten om, men jag tvivlar inte en sekund på att det inte skulle funka. Fast som det ser ut idag så finns det varken tid eller ekonomi till att köpa och ta hand om en vovve just nu.

But someday
- vilket är väldigt farligt att säga för det brukar vanligtvis betyda att det aldrig kommer hända.

Men att det förhoppningsvis kan inträffa i mitten på nästa år eller året efter det är inte en omöjlighet. Det beror helt på hur jag lever just då. Fast det är ju inte bara just då att ta hänsyn till... Man måste fundera och planera hur det kommer att vara och fungera 15 år fram i tiden. Det är svårt det där och att köpa hund är inget man bara kan göra, som många oftast tror. Man tänker att det löser sig. Men man måste vara helt säker på och lägga upp sitt liv så att det fungerar. Specielt i början av valpens liv hos dig, det är då det är som viktigast. De behöver närhet HELA tiden, de behöver discipliner och de behöver lära sig hur allt fungerar. Det fungerar inte om de får ligga ensamma hemma i 5-6timmar, ibland längre, när matte och husse är på jobbet.

Nu menar jag inte att det alltid är så. Men man har ju hört både från ena och andra hållet att det har inträffat.

Jag får se hur det blir med mitt liv, vilken utbildning jag väljer och när jag väljer att plugga vidare. Men som det ser ut nu så kommer det ta ett par år till innan jag börjar med studier igen. Jag behöver få lite mer tid ifrån det känner jag. Jag trivs med att jobba och tänker göra det fram tills jag kommer på nåt annat. Dessutom så är det jobbet jag har super, för där kan hunden följa med på dagarna, och det är en väldig fördel! Fast jag kommer självklart vara hemma med den, ta ledigt från jobbet, den första tiden som man ska göra.

Så förhoppningsvis så kanske det bor en liten valp hos mig i slutet på nästa år :)

Och inte vilken valp som helslt, utan en valp av den här vackra rasen:

Rhodesian Ridgeback!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: