.

Superhelg

En sammanfattning av helgen:

Riktigt najs!

Red Mazetti för första gången på fyra veckor igår.
Hur det gick?
Tokigt pigg och glad! :D
Jag rider vanligtvis på ett Novabett men efter igår blir det nog vanligt tränsbett ett tag ;)
haha

Igår eftermiddag åkte jag iväg till pappa och stina, Niklas var också med! Vi kollade på alla framkallade foton jag tagit, åt pizza och kollade på film.

Innan filmen kikade vi på Så mycket bättre, ett program jag annars inte skulle kolla på om jag satt själv.
Men det var faktiskt väldigt bra!

Filmen var som vanligt, fantastisk, och de andra tyckte också att den var bra.

Dagen idag bjöd på frukost, duschen, upphämntning av Maria i Åmmeberg, fika med henne hos pappa, körde henne till hennes bil på tullplan, hem till pappa, äta mat och sen hem till mamma och rida och mocka.
Så den största tiden i Askersund idag spenderades runt köksbordet :P
Fast det har varit himla skönt, roligt och trevligt, så jag klagar inte!

Jag red en tur i skogen på Mazetti och stannade till vid ett gärde och red ett lätt dressyrpass i trav. Fokuserade på att rida henne i en så djup form som möjligt för att få henne så avslappnad och följsam som möjligt. Nu när hon har fått vila pga hältan så har hennes underhals kommit tillbaka och har fått leva lite som den vill under fyra veckor. Rids hon inte ordentligt i en låg och avslappnad form så är det lätt att underhalsen börjar växa. Men det är ändring på det nu! :)

Hon var lite stel, vilket inte är så konstigt, men hade en himla fin energi i traven och rörde sig och jobbade genom hela kroppen.
Så jag är nöjd med min lilla prinsessa! :D

Imorgon blir det en vilodag för henne, men på tisdag åker jag nog upp till ridhuset en sväng på morgonen :)

Jag ska åka iväg till Niklas nu och imorgonbitti kommer Raymond Tegel ut och kastrerar Dakar.
Vi hade tänkt att visa honom som hingst på den rådgivande bedömningen nu i början på november. Men bestämde oss för att inte göra det. Skälen till vårat beslut var att vi ändå inte kan ha en hingst hemma på gården, tillsammans med Mazetti, som det ser ut nu. Plus att det är så himla tufft att kunna få dem godkända inom aveln OCH att det behövs stora summor pengar för att göra bruksprovet och få honom godkänd, sådana pengar har vi inte.

Men jag vet att Dakar kommer att bli en supertrevlig valack och det är det viktigaste :)

Det är dessutom mycket enklare att hantera en valack både på hemmaplan och på tävling!

Nu kan jag tyvärr inte skriva mer, även om jag skulle vilja!

Ha det bäst!

Ciao!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: