.

Tillägg...

Lite mer om gårdagen jag inte tog med i inlägget: Uppdatering

Niklas åkte ner och sorterade och packade potatis på morgonen. Jag skulle ha skjutsat Mysan till jobbet, men Anders kom hem och gjorde det istället. Så jag satt en stund vid datorn innan jag gick ut till stallet hos Niklas och tog in min hingst Dakar, 2,5 år.
Sadlade och tränsade innan vi knallade bort till ridbanan för ett pass från marken med honom.
Jag har inte ägt honom så länge och pga skada hos uppfödaren, Madeleine bergvall (Niklas mamma :) ), så har han inte blivit mycket hanterad tidigare. Så han har inte blivit longerad tidigare.
Men det stoppade inte mig, någon gång måste vara första gången :)

Dakar fattade ingenting i början. Tyckte nog bara jag var knäpp som ville att han skulle skritta runt mig på en liten volt. Jag visade honom övertydligt med vänstra handen, den jag höll linan i, att han skulle gå framåt i vänster varv, samtidigt som jag höll en longerpisk en bit bakom honom i vinkel. Så han var inramad så han lättare skulle förstå :) Men som sagt, han blängde bara på mig i början.

Men efter en liten stund, när jag hade lockat och pockat och visat honom, så fattade han och var jätteduktig :)

Men sen skulle jag byta varv och då blev det rörigt för honom. Han är van vid att alltid ha mig på sin vänstra sida. Så när jag hamnade på höger blev han väldigt frustrerad. Men det gick rätt bra efter en stund :)

Han blev rätt så trött i skallen efter allt nytt, även om vi inte höll på så länge och bara skrittade.
Men det är väldigt nyttigt!
Han har ett otroligt psyke! Finner sig i det mesta och är otroligt arbetsvillig och lättlärd!
Det enda just nu är att han saknar lite framåtbjudning. Men det är inge stort problem och med lite hjälp från Madde så löser allt sig!
:)

Nu ska jag pyssla med lite dittan och dattan innan det är dags att åka till jobbet.

Ha det bäst!

Ciao!

















Kommentarer
Postat av: sara

fin blogg. :)

2010-10-24 @ 12:43:16
URL: http://theponnyryttare.blogg.se/
Postat av: Agnes - Hästskötare i England

Vilken fin pålle! :)

2010-10-24 @ 16:37:32
URL: http://nikonian.blogg.se/
Postat av: svar:sara

tack så mycket! är rått ny på detta så har inte hunnit komma igång helt än :P

2010-10-24 @ 22:26:24
Postat av: svar: agnes

tack! :D det är min lilla prins! Min prinsessa finns på bild i ett inlägg längre tillbaka :P

2010-10-24 @ 22:27:56
Postat av: matilda

Jag har en hästblogg som jag gärna ville att du kommenterar vad du tycker om den.

Kan även meddela om att jag redigerar gärna dina bilder lite ''roligare'' idag GRATIS.

Jätte fin blogg förresten!

Hör av dej.

Kram

2010-10-25 @ 14:45:44
URL: http://tildasfurre.blogg.se/
Postat av: Emelie

Vad fin blogg du har.



Titta gärna in på min blogg och svara gärna på dagens fråga :)

2010-10-25 @ 18:16:23
URL: http://norrakullensstall.blogg.se/
Postat av: svar: Matilda

Tack så mycket! Det ska jag absolut göra! :) Ta min msn så kan jag skicka lite bilder :)

[email protected]

2010-10-25 @ 19:56:39
Postat av: svar: Emelie

Tack ska du ha! :D Det ska jag göra på en gång! :)

2010-10-25 @ 19:57:16
Postat av: Emelie

Sv: tack. Dvara gärna på min dagens fråga. Skulle vara jätte snällt. Så jag vet vad alla tycker :)

2010-10-25 @ 20:09:09
URL: http://norrakullensstall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: