.

Tjohoo!

Hade ingen ork att skriva igår.
Var genomförkyld med lite inslag av feber :/
Men nu är febern borta och bara näsan som jävlas, som den har gjort den senaste månaden...
Så jag har börjat bli riktigt bra kompis med den här:



Ska försöka boka en tid hos läkaren i örebro så jag kan få hjälp mot snuvan. Det blir så himla jobbigt i längden när man inte kan andas ordentligt, framförallt på kvällar-nätter-mornar.

Igår efter jobbet åkte jag till Markebäck så att veterinär Lotten Bäckgren kunde följa upp Mazettis hälta.
När jag longerade henne så var hon lite halvt galen och bockade runt som uppvärmning ;) Sen skötte hon sig och det var absolut inget fel på henne i volten. Lotten tyckte hon var riktigt fin i kroppen och att hon faktiskt rörde sig riktigt bra med, bra påskjut bakifrån.
(Haha, jag vet att jag bjuder på lite misstolkningar där, men ni hästmänniskor förstår i alla fall vad jag menar! x) )

Nevermind!
Hehe...
Nu fortsätter vi.

Efter longeringen i ridhuset tog vi ut henne på stallbacken så Lotten kunde böja henne. Mazetti markerade ingenting i böjningen och travade mycket elegant och luftigt OCH ohalt.

Så skönt att kunna komma igång igen!
Fast det blir kanske ingen tävling för oss den 7 november. Men det är hoppträningar för Anna Emanuelsson veckan efter. Dock har jag inte bestämt mig hur jag ska göra än. Fast en träning är ju mer ansträngande än en tävling. Å andra sidan finns det nog någon tävling i mitten på november, inte alltför långt bort, som skulle passa att åka på.
Om det inte är för kallt!

Så vi får se!

Igår när jag kom hem från Markebäck fixade jag med lite av varje inomhus, sen gjorde jag klart stallet och åkte iväg till Pappa och Stina en stund :)
Där bjöds det på risgrynsgröt och det var MUMMA det!
Sen språkades det om lite av varje och det var så himla kul och skönt att kunna vara samlade allihopa för en gång skull!
På lördag ska jag dit på eftermiddagen och stanna till söndagen. Jag kommer ta med alla framkallade fotografier från Italien förra året och framåt. Sen tar jag även med en av mina absoluta favoritfilmer!
The Blind Side:



Har du inte sett den?
SE DEN!

Det ska bli himla roligt och jag ser verkligen fram emot helgen!

Lördagen kommer även, förhoppningsvis, bjuda på ett besök av den bästa Maria! :)
Plus att Niklas också är med hos pappa!
Hoppas!

Efter besöket hos pappa så fortsatte jag hem till Niklas. Vi mös ner oss i soffan på hans nya rum och kollade på TV största delen av kvällen.
Sen var jag alldeles för trög i skallen och näsan för att orka vara vaken, så jag somnade som en stock! :P

Idag så har vi inte gjort så mycket faktiskt. Vilket har varit väldigt skönt för omväxlings skull. Vi har tittat lite på TV, åkte bort till en verkstad för att kolla min bil och sen drog vi in till Askersund och smällde i oss varsin pizza. De var riktigt gott!
Men jag föråt mig lite så jag var alldeles spyfärdig, plus att jag fick lite dåligt samvete...

Men Men...

Efter det gick vi vidare till Åhlins och jag fixade mitt abonnemang, så nu kan jag surfa, typ, fritt varje månad ;)
Sen handlade vi och åkte tillbaka till Niklas, kollade på TV tills jag var tvungen att röra mig hemåt.

Tog in hästarna och nattade dem och gick sen in.
Laddade en tvättmaskin och hällde i mig lite fil.

Och nu sitter jag här, skrivandes.
Plus att jag betalar lite räkningar, det mindre bra sidan av dagen ;)
Men det är sånt som måste göras och det är lika bra att få det gjort på en gång, annars glöms det av.

Jag ska jobba heldag imorgon så jag behöver gå och lägga mig nu.
I helgen har jag det relativt lugnt och tänkte försöka klämma in ett par ordentliga inlägg om vem jag är och vad jag gör :)

Stay in touch!

Ha det bäst!

Ciao!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: