.

Vad bjuds det på idag?

Öppnade tidningen i morse och fick se ett fult tryne, visade sig vara mig själv ;)
Haha, nej då så illa blev det faktiskt inte. Kunde ha varit värre!
Men den blev bättre på nätet än i tidningen :P

http://na.se/nyheter/askersund/1.989751-inbrott-mitt-pa-dagen

Bläddrade igenom bilagan till dagens Allehanda, Latte, och fastnade i en artikel om träning. Hur man kan forma kroppen som man vill och det fanns sex olika ställen på kroppen som beskrivs, och vilka övningar och metoder man ska ta till för att förbättra dem.
Som ett exempel:

Kärlekshandtag:

Du äter för mycket kolhydrater (potatis, pasta, ris), du kan ha en insulinresistens så att blodsockret i kroppen inte lagras på rätt sätt.
Gör så här:
Vardagsmotionera ofta för att balansera blodsockernivån.
Ät så här:
Mycket protein (fisk, fågel, kött) och dra drastiskt ner på alla kolhydrater

Då är min fråga, vad fanken är det meningen att man ska äta till allt protein?
Ett salladsblad och en morot?

Personligen tycker jag att man främst ska fokusera på att äta så varierat som möjligt.
Försöka balansera kosten med motionen.
Kort och gott fylla på med det man gör av med om dagarna.

Innan man väljer att dra ner på alla kolhydrater, så som beskrivet i exemplet ovan, så kan man börja fundera på vad man egentligen häver i sig emellanåt.
Godis? Läsk? Kakor? Bullar?
Vore det inte bättre att äta ordentlig mat istället?

Jag har läst och hört från nåt håll att om man håller koll på vad man äter och försöker skippa så mycket onyttigt som möjligt, varvat med vardagsmotion, så kommer kroppen att förbränna även de oönskade skrupler man personligen plågas över. För just kärlekshandtag, vilka uppkommer pga att det är ett ställe där kroppen "dumpar" överblivet fett och det är ett ställe som är väldigt svårt att komma åt. Det finns ingen direkt övning just till det området. Det man kan göra är, som jag beskriv i början av det här stycket, att försöka hålla koll på och tänka på vad man äter och motionera. Tids nog kommer kroppen förbränna även de jobbigaste områdena :)

Nog om detta :P

Just nu sitter jag hos Niklas och ska ta in Dakar en stund och träna lite med han från marken på ridbanan. När Niklas kommer tillbaka från att ha packat potatis blir det att slänga sig i duschen och åka till marieberg, stadium och IKEA :)

Ikväll drar nog jag, syster och kanske mamma in till Örebro och kollar på bio. Får se vad det blir. Jag är lite sugen att kika på den nya animerade filmen, Legenden om Ugglornas Rike i 3D :)

Jag återkommer senare hur det blir :)

Ha det bäst!

Ciao!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: