.

Årsmöte

Kvällen bjöd på årsmöte i ridklubben
Jag fick med mig en bukett blommor och vandrarpriset för Bästa Senior 2010! :D
Dagen annars:
Tidsoptiomist som jag är så sprack mitt tidschema som vanligt... -_-
Skrev i ett tidigare inlägg från gårdagen om hur min dag idag skulle se ut, kika där så slipper jag upprepa :)

Det som höll var att jag kom upp i tid och åt frukost och gav mig iväg till ridhuset med Mazetti.
Sen sprack det...

Väl där väntade jag på att ridhuset skulle bli ledigt, Don Primero blev tömkörd. Vet inte exakt hur lång tid det tog men det var kul att se gammelgubben in action. Gud vad fin han är för sin ålder! :D
Sen kunde jag sätta igång med mitt.
Byggde upp en serie på ena långsidan:
En väldigt bra övning som ger hästarna chansen att få tänka lite själva och för ryttaren att fokusera mycket på sits, position och inverkan.
På andra långsidan byggde jag upp ett enkelt räcke med galoppbom framför och bakom för att få Mazetti att tänka och backa av och på så sätt runda till språngkurvan.
Hon var otroligt fin idag! Lång och låg hela tiden, till och med i hoppningen! Tidigare har det varit svårt att få henne fram till handen utan att hon sätter upp huvudet och spänner sig. Idag var hon väldigt lugn och fokuserad och hela tiden framme för skänkel och mjuk i munnen. Fick till en perfekt rytm i galoppen som härligt nog bibehölls under hela andridningen! Så underbart att ha tillbaka den känslan! :D Allt går så lätt då, det är mycket lättare att uppfatta avstånd och dessutom lättare att rida och hoppa överhuvudtaget. På en häst som hela tiden går bakåt och spänner sig är det inte lätt att hitta ett avstånd... Lite sån var Mazetti förra helgen, sprang och slog med svansen, småbockade och var allmänt sur. Idag helt lugn, svansen still och trivdes med tillvaron och arbetsuppgifterna!
Underbart! :D

Väl hemma sen hann jag precis slänga i mig lite lunch och duscha innan jag åkte till Lazå för en rutin hälsoundersökning på FeelGood. Himla roligt faktiskt :P Jag hade väldigt bra värden förutom blodvärdet som låg på 106, normalt för en kvinna är 120-153, så det blev blodpudding till lunch ;) Hon som tog hand om mig på feelgood beordrade järntabletter en månad och sen uppföljning. Men jag vet att jag alltid har haft låga blodvärden så det kom inte som en överraskning direkt.
Hemma sen så fixade jag lite hemma och i stallet innan jag körde ett snabbt, men intenstivt, träningspass med lite tyngre vikter, duschade och sen åkte in på årsmötet :)
Så min dag med dubbla träningspass blev en dag med ett snabbt pass istället. Men jag är skönt trött i armarna nu så det gav lite idag ändå :)
Pethra kom upp med Ida och Emma. Ida skulle rida sin ponny Pita och Pethra var snäll att filma näst sista rundan på serien. Tyvärr råkade hon hålla mobilen upp och ner, vilket jag har gjort otaliga gånger ska påpekas, och har inte lyckats komma på hur man roterar filmen. Ska kolla om det går att göra på datorn. Får jag ordning på det så kommer jag lägga upp den så fort som möjligt :)
Imorgon blir det ett pass med Dakar och jag ska skälla lite på mamma så hon håller handen still den här gången... -_-
Nu ska jag lägga mig, ska upp och jobba imorgonbitti. Sen väntar ett simpass med Camilla! :)
Ta hand om er! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: