.

Cold around me

Scroll down for english...

Fy, vad kallt det har blivit igen!

Jag som hade hoppats på att våren snart var på väg och att temperaturen skulle hålla sig över nollan även på nätterna.
Men tji fick jag...

Hovslagaren kom på besök idag och nu är hästarna nyskodda och fina :)
Dakar fick framskor på sig för första gången. Han stod som ett ljus när skorna slogs dit. Plutt <3
Men nu har han lite att träna på; Att lyfta på fötterna!
Det första han gjorde när han kom ut genom stalldörren var att snubbla så han nästan for omkull!
Haha, stackarn!
Det har varit en lugn dag för mig idag.
Övervägde om jag skulle träna idag eller inte och bestämde mig sen för att vila och låta kroppen komma ikapp. Jag vill ju inte riskera att överanstränga mig!
Jobbade imorse och sen åkte jag in med bilen till verkstaden, ska fixas till lite innan besiktningen.
Sen hem och fixa stallet för att sedan gå in och tvärslocka på soffan. Var så himla eftertrött efter helgen!
Sov till tre då jag gick upp och åt middag. Sen tog jag in hästarna till hovslagaren och lånade mammas bil för att ta ut pengar och handla lite.
Nu har jag varit inne ett tag och tänkte ta en varm dusch för att sedan kika på en film, Män som hatar kvinnor :)
Sett den?
Jag mitt bacon kollade på Flickan Som Lekte Med Elden i helgen, har aldrig sett någon av Millenium-filmerna tidigare, och kom på dagen efter att det var film nummer två i serien! Skulle ju ha kollat på Män Som Hatar Kvinnor egentligen :P
Men men, den får det bli idag istället! :)
Glad Alla Hjärtans Dag!
<3
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Damn, this cold!

I who had hoped for springtime soon and that the temperature wouldn't go below zero even at night...
Well, right back at me...

The farrier was here earlier and put some new shiney shoes on the horses. Looks really good ;)
It was the first time for our younger horse Dakar to get shoes, he's only three years old, but he behaved really well! Almost no movement at all when Niklas hammered in the nails!
My baby <3

Now Dakar has something to work with; To raise his feet properly!
The first thing he did when he came outside the stable were to stumble and almost fell to the ground!
Ha ha, poor thing!
It has been a relaxed day for me today.
I considered whether I should workout or not today but came to the conclusion that it was better to rest and let the body catch up. I don't wanna get burned if you know what I mean..
I had an early morning at work today, started at 4:00 AM.
After finished work I left my car at the "car-doctor" earlier, some things that had to be done before the vehicle inspection.
Then I went home, took care of the horses and the stable and then went back inside and fell asleep.
I have had a rough weekend and I was so tired after work this morning, I tell you that!
Woke up by 3:00 PM and cooked som dinner before it was time to get the horses ready for the farrier.
Now I'm gonna take a hot shower and then cuddle me down' the sofa and watch a movie, Män som hatar kvinnor aka "The girl with the dragon tattoo".
Seen it?? :)
I've never seen any of the Millenium-movies before and decided to do so a couple of days ago. The thing is I accidentally saw movie number two believing it was the first one...
My addle-pate... haha ;)
Well, tonight I'm gonna watch the first movie any way ;)
Wish me luck!
Happy Valentines Day!
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: