.

Refreshed after a good workout

Skaplig workout idag.
Var lite seg i både kropp och knopp efter en mer intensiv arbetsvecka än vanligt.
Dagens pass bestod av axlar, biceps, triceps, hamstrings och mage.
Självdisciplinen under träningspasset var ganska lågt och jag gav upp lite för lätt när det tog emot. Blev inte så trött som jag hade hoppats på men några övningar gav riktigt bra resultat ändå. Lite för mycket vila mellan de olika "varven", se engelska circuits. Det är fem olika circuits med ett antal olika styrkeövningar i varje, som man gör mellan 5-20 rep i varje set, samt efter varje avslutad circuit är det en minuts cardio, jumping jacks eller jumprope. Meningen med upplägget är att den enda vilan man får är 30 sec efter varje circuit, inte efter varje set! Så intensiteten är skyhög och det är fruktansvärt jobbigt, mjölksyran är aldrig långt borta! Men samtidigt är det det absolut effektivaste sättet att få ut så mycket som möjligt av sin träning!
Intensitet, intensitet, intensitet!

Men som sagt, var lite för ofokuserad idag för att orka köra lika tufft och disciplinerat som jag annars brukar.
Men det är en ny dag imorgon och jag funderar på att köra en delad träningsdag:
styrketräning (de muskelgrupper jag inte tränade idag) på förmiddagen och cardio på eftermiddagen, eller vice versa. Får se vilket.

Morgondagen annars:
Börjar med frukost klockan 8
ta ut lillprinsen
ta Mazetti till ridhuset för lite hoppning
hem och äta lunch
träna
duscha
hälsoundersökning i Laxå vid 14:00
hem och mocka
träna
och en snabbdusch för att sen åka på årsmöte i klubben.
Har lite att stå i men det ska nog lösa sig :)
Ta hand om er!
:)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: