.

Träningen börjar ge resultat nu :)

Här kommer ett inlägg om min personliga träning.

Ett tag nu så har jag börjat komma igång och promenera och styrketräna hemma, inte för att jag behöver gå ner i vikt, utan för att jag mår bättre när jag får röra på mig lite annorlunda än i ridningen plus att jag blir mycket piggare. Dessutom tycker jag att det är väldigt skönt att bli totalt utpumpad och ha lite träningsvärk ;)
Tidigare sprang jag mycket i veckorna, det låg på mellan 3-4 pass i veckan med sträckor runt 5-8km varje gång, och mot slutet så var det inga problem.
Då var det riktigt skönt!
Men när jag var ute på en 8km-runda så sträckte jag baksidan av mitt högra knä, vilket har hänt en gång tidigare, och sedan dess har jag vilat och vilat och inte riktigt våga komma igång igen...
Men nu har jag börjat promenera lite, då det har varit bra väder ute, och som i förra veckan blev det ca 1,5 mil på två dagar :)
Innan jag har tänkt att ge mig ut och springa så styrke- och cardiotränar jag mycket hemma för att stärka och mjuka upp knäet.
Det brukar bli 4-5 pass i veckan och då är de inte längre än 25min :)
(Cardio = kondition, styrka, rörlighet och smidighet i ett och samma pass)

Som inspiration och hjälp så har jag skaffat mig en träningsDVD med Jillian Michaels, för er som inte vet vem hon är har missat världens coolaste och tuffaste kvinna! ;)
(Kolla in henne genom att klicka på hennes namn)
Det är sanslöst vilken effektiv träning det är hon pushar på och erbjuder! Och när det gäller Jillian så vågar man inte säga emot, inte ens när man står framför TV:n, (För er som sett Biggest loser eller Losing it with Jillian vet vad jag talar om!) så det är kanske inte så konstigt att man ser resultat så snabbt!
Patetiskt, ja kanske, men det är faktiskt sant! ;)
Ett pass tar som sagt ca 25 min och då är man totalt SLUT!
Men känslan man har efter att ha duschat, efter att man blivit så slut i kroppen, är nästintill oslagbar!
:D
Som jag skrev i början så är det inte för att gå ner i vikt som jag tränar, utan för att forma kroppen lite som jag vill ha den.
Jag vill vara smal som i vältränad, inget annat!
Dessutom är det en sån himla självförtroende-boost att se hur kroppen förändras och att muskler man inte trodde fanns börjar bli synliga! ;)
Bjuder på en egobild, inte världens bästa ansiktsbild men ändå. Skyller på den sämsta kvalitén av mobilkameror... ;) haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: