.

Första måndagen 2011

Som mitt tidigare inlägg avslöjade så satt jag på min bebis för första gången idag och han sa inte ett pip! :´)
<3
Mazetti fick ett riktigt styrkepass idag!
Vi skrittade fram en bra bit och sen trav tills hon var tillräckligt varm. Sen gjorde hon fyra snabba intervaller i en ca 150-200m backe, rätt brant den första biten, sen jämnar den ut sig för att i slutet gå lite uppåt. Så det är ingen brant backe hela vägen. Men den är fullt tillräcklig! Jag kände att hon arbetade super och blev lagom trött.
Därefter kantrade vi två varv på ett gärde i närheten. Jag vet inte hur långt det kan vara i omkrets, 1km kanske? Efter de varven var hon TRÖTT, fast väldigt nöjd verkade det som! Öronen framåt och pigg i blicken! :)
Så hon fick ett ordentligt kondispass idag, både kortare och snabbare intervaller mixat med två längre sträckor i ett lugnare, jämnare tempo :)
Hon fick en välbehövlig stretchning efter passet och hon såg väldigt lycklig ut där hon stod i stallgången med sitt mystäcke på sig!
Imorgon är det vila för båda hästarna för jag jobbar heldag och kommer att stressa ihjäl mig om jag ska hinna rida och pyssla med båda. Men det är bara bra för dem att vila skallen och kroppen en dag. Vi kör på onsdag igen! :)
Nu ska jag välkomna kudden.
Det är tidig morgon som gäller...
Natti Natti!
Ciao!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: