.

Första traven!

Idag har jag och Dakar travat! :D

Mamma promenerade med Mazetti i träns och jag red själv på Dakar. Vi tog en runda i skogen och han skötte sig så himla bra! Vi tog till och med lite trav idag. Mamma sprang framför med Mazetti så att jag skulle få lite draghjälp och efter en liten stund fattade han vad han skulle göra.

Guuud vilken trav han har! :D

Det som är så himla fantastiskt med Dakar är att han aldrig stressar upp sig. Han tuggar hela tiden på bettet, ser sig lite nyfiket omkring och trampar glatt på framåt. Det är inga problem att styra honom eller bromsa honom, det han inte riktigt fattar ännu är att han ska gå framåt när jag lägger på skänkeln. Men han lyssnar väldigt bra på rösten så det är bara att låta det ta lite tid.
Han stressar heller inte upp sig när Mazetti travar iväg före honom, utan jag får sitta en stund och smacka och mjukt trycka med benen, och ibland förstärka skänkeln med att peta honom på bogen med ridspöt ibland, innan han fattar att han ska hänga med :P När han väl kom igång i trav så travade han jätte lugnt tills han kom ikapp och i den sista traven så blev det till och med ett par galoppsprång :P Fast det är ju inte meningen att vi ska börja med det än, vi har ju precis travat, så jag saktade av honon till trav på en gång. Men det var två korrekta språng, inget bus eller något :)
Sen skrittade han lugnt bakom/bredvid och några gånger framför Mazetti hemåt.

Jag är så förundrad över att han är så lugn och samarbetsvillig! :D

Det är bara så synd att syrran inte var hemma idag, det hade varit så roligt att få det på film! Men det kommer ju fler gånger :P


<3

Nu ska jag ta tag i städning av rummet, men först vill jag visa er ett YT-klipp jag hittade förut:

;)

Haha!

 

Ha det bäst!

Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: