.

Snö snö snö... och ännu mer snö!

Jisses, det verkar visst aldrig sluta snöa!

Det kom närmare decimetern över natten och nu är det igång igen.
Syster hade ingen lust att hjälpa mig med Dakar idag så han får en vilodag till istället. Det skadar ju egentligen inte :) Det är mycket intryck som ska smälta in och unghästar bearbetar det dem lärt sig, och fortsätter att lära sig, även dagen/dagarna efter att de lärt sig något nytt.
Jag funderar faktiskt på att låta Mazetti få en vilodag till också... Hon blev riktigt slut i musklerna i måndags och skulle kanske egentligen behöva ut och röra sig i skogen. Men jag har en del att pyssla med så jag tror faktiskt att jag gör så att hon vilar idag med. Syrran har lovat att hjälpa mig med Dakar imorgon så då blir det en skogstur då istället.
Min veckoplanering blir en dag förskjuten, vilket inte hör till ovanligheten ;) Så det blir antingen två dressyrpass plus vila eller ett dressyrpass och ett intervallpass plus vila för Mazetti. Vi får se hur det känns efter det första passet dressyr innan jag bestämmer mig.
Att sitta och göra ett veckoschema är väldigt enkelt, men att sen ta hänsyn till hur hästens dagsform känns gör att det nästan alltid är något som behöver bytas ut. Har jag t.ex. tänkt att rida ett pass dressyr och känner att hon eller jag är helt ut fokus så brukar jag traggla en stund på banan för att sedan rida en sväng i skogen. Andra dagar kan det vara tvärtom, att jag rider ett pass på banan igen istället för skogen.
Jag tror att många inom hästvärlden vet vad jag talar om... ;)

Ha det bäst!
Ciao!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: