.

Stand Up-kväll

Jajamensan, ikväll är det Stand Up på Frimis som gäller! :D

Kodjo Akolor och en kille till är där och det ska bli fruktansvärt kul! Det förväntas komma massor med folk så vi, jag, alvida och emma, planerar på att åka dit ett bra tag innan det börjar :)
Jag ska snart gå och göra mig iordning och sen tuta in till pappa och ställa av bilen. Alvida hämtar mig i Askersund och efter kvällen så sover jag nog hos pappa. Jag har inte så stor lust att ta bilen hem inatt när det är underkylt regn, det är glashalt kan jag lova!
Jag och syrran tog en skrittsväng i skogen, hon på Mazetti och jag på Dakar. Jag har bara hängt på honom en gång tidigare och enbart suttit en gång. Så det kan tyckas att det går väldigt fort framåt, men jag skulle aldrig gå vidare så här fort om jag hade märkt att han inte var redo för det! Dessutom gick mamma med bredvid och hade honom "kopplad" i ett grimskaft. Men mestadels var det som att rida själv på honom. Det var inga problem alls, han protesterade ingenting över någonting, utan knallade friskt på efter Mazetti och han såg väldigt nöjd ut. Tuggade på bettet och kollade sig nyfiket omkring, stundtals sökte han sig även neråt.
Jag kan inte säga att jag är förvånad över att han tar allt med sådan ro, men ibland undrar jag om det är något fel på honom.
Haha.
Jag menar, det har inte uppstått några konstiga grejer, inga protester, inga dumheter, ingenting!
Det märks att han har Danzas som pappa! 
:D
Lilla plutt! <3

Vi får se hur vädret ser ut imorgon, om jag kan lyckas få med mig syrran ut en sväng då med. Då blir det ju två dagar i rad för Dakar, egentligen vill jag inte att han ska gå två dagar på varandra utan måste hela tiden få en dag emellan och smälta allt nytt. Men på måndag har jag ingen hemma på dagen som jag kan ta hjälp av och jag ska ju absolut inte hållas själv, inte ridandes i alla fall. Att gå på promenad och sånt är ju en annan sak :P
Antingen blir det en skrittrunda imorgon igen eller vila imorgon och en promenad på måndag... Vi får se hur pigg syrran är på att rida imorgon ;)
Mazetti ska i alla fall gå ett intervallpass imorgon och få vila på måndag :)
Nu är det bäst att sätta fart.
Ha det bäst!
Ciao!


Åh, ATT jag längtar till sommaren och sandviken (Vättern)!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: