.

Fullspäckad helg!

Det är helt galet vad fullt det har varit i helgen! Men roligt! :)

Gårdagen spenderades hos Sandra och det var riktigt roligt! Jag kom dit vid halv två och åkte hem vid elva igår kväll. Under den tiden hann vi med att jobba lite med hennes 4-åriga paint, som jag skrittade runt på en liten runda, i Westernsadel förstås ;)Abby, som hon hetet, är fortfarande under inridning så Sandra gick med bredvid. Jag är så fascinerad av western och har alltid varit intresserad av det! Är väldigt sugen på att börja med det, eller kanske lära Mazetti ;) Om det funkar att ha vid sidan om hoppningen så vore det riktigt awesome!

Efter att Abby jobbat ett tag så tog vi med minishettisarna på en runda i skogen med varsin varg. Uj uj uj vad det gick! Haha, gud så de sprang och gud så vi skrattade!

När hästarna och stallet var klart spenderades resterande timmarna inne med mycket prat, skoj och skratt! Så skönt! :D

Dagen idag började med lite sovmorgon, sen ut och red Mazetti på ridbanan hemma. Hon var såå fin! Kom snabbt ner i lång och låg form och slappnade av och jobbade super! Sen iväg till ridhuset i Askersund för att vara speaker på Pay n' Jumpen som vi iAskersund samordnade med Viby RKS. Det var totalt lite mer än 90 starter!!

Helt galet men riktigt kul! :D Det började vi ett och slutade vid sex. Så då var det bara att masa sig hem och ta in hästarna, träna, äta och duscha. Och nu sitter jag här. Träningspasset idag gick också väldigt bra! Blev ordentligt trött i armarna, nästan så att mjölksyran kom krypandes. Det kommer kännas imorgon... ;)

 

Jag håller på och skriver på önskeinlägget som Lollo önskade i fredags. I och med att jag har haft fullt upp i helgen så har jag inte hunnit det tidigare. Förlåt för det! Men jag känner att jag vill göra det ordentligt och ha tid på mig när jag skriver det så att det inte blir något halvdant. Så jag har kommit en bit på vägen med är inte helt klar. Så sparar det i utkast så länge så ska jag göra klart det imorgon :) Håll utkik då!

Nu måste jag gå och lägga mig för jag ska upp och jobba vid 04:00 imorgon(inatt), beror på hur man ser det ;)

 

Vi ses imorgon hoppas jag!! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: